De vader van uw vader en daar de opa van is waarschijnlijk al opgevoed met de uitspraak ‘eerlijkheid duurt het langst’. Met 267 jaar ervaring en 9 generaties in onze tijdlijn, hebben wij deze uitspraak vaak voorbij horen komen. Ook de toekomstige generaties proberen wij hiermee groot te brengen. Maar wat verstaan wij, u en onze schilders nou precies onder eerlijkheid? En wanneer is iemand nu een betrouwbare schilder?

Frustraties
U als particulier zal het waarschijnlijk wel eens tegen zijn gekomen. Een vakman die aangeeft er om 8 uur te zijn en om half 10 binnen komt wandelen, werkzaamheden die niet volgens afspraak zijn uitgevoerd of een schilder die had beloofd in juni te komen en nu ineens in augustus komt. Zonder dit alles van tevoren duidelijk en eerlijk te communiceren.

Ook onze schilders zijn natuurlijk niet altijd perfect, het zijn namelijk ook net mensen… Echter valt of staat alles met de juiste transparante en eerlijke communicatie. Is een schilder bijvoorbeeld vertraagd, moeten werkzaamheden anders worden uitgevoerd dan vooraf is gepland of loopt door het weer de planning uit waardoor de schilder het onverwachts ontzettend druk heeft? Wanneer een schilder dit netjes en tijdig laat weten zal de frustratie er bij u als eigen huis bezitter niet of nauwelijks zijn.

De schoenen van de schilder
Het gaat hier niet alleen om eerlijkheid, want wanneer er niets wordt gezegd, wordt er ook niet gelogen. Het gaat om het feit dat we af en toe eens stil moeten staan om bij iemand anders in de schoenen te gaan staan. Niet alleen een schilder die de sneakers van u als eigen huis bezitter aantrekt. Maar ook u, als bezitter van een eigen huis, die af en toe eens de werkschoenen van de schilder aantrekt.

Bespreek uw verwachtingen dan ook goed met de schilder, maar zorg ook dat u hier eerlijk over bent. Heeft u in het verleden bijvoorbeeld iets naars meegemaakt met betrekking tot het schilderwerk? Of heeft u liever niet dat de schilder binnen komt voor een kop koffie? Communiceer zulke zaken dan eerlijk en vriendelijk, zo weet de schilder ook wat uw achterliggende redenen zijn en waar hij aan toe is. Zo creërt u zelf een eerlijke en betrouwbare schilder.

Goed communiceren
Ook wij proberen zo eerlijk en transparant mogelijk, met u als particulier of u als schilder, te communiceren. Zien wij dat er onverhoopt iets verbeterd moet worden aan het schilderwerk, er ergens nog meer onderhoud schuilt, dat u werkzaamheden beter anders uit kan voeren of dat u bijvoorbeeld beter een kunststof kozijn kan laten plaatsen? Dan zullen wij dat uiteraard bespreken. Laat het ons dan ook weten als u ergens ontevreden of juist tevreden mee bent. Dit kan simpelweg al met een appje of een belletje.Duidelijk communiceren met Eigenhuis Schilderplan

Kortom, door zelf eerlijk en transparant te communiceren, krijg je dit vaak ook terug van de schilder. Zo zorgen we er samen voor dat wij van Eigenhuis Schilderplan, u als eigen huis bezitter en u als zelfstandige betrouwbare schilder terug kunnen kijken op een geslaagd, eerlijk en leuk project. Zo duurt eerlijkheid (in dit geval) niet het langst, maar zorgt eerlijkheid juist voor een kortere en leukere weg.

Denkt u nu, die eerlijke en transparante schoen van Eigenhuis Schilderplan past mij wel? Laat dit ons dan weten, dan gaan we samen kijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen. Wij komen graag in contact met eigen huis bezitters en zelfstandige schilders die zich in bovenstaand verhaal kunnen vinden. Heeft u een vraag, tip of een opmerking. Stuur ons dan een berichtje via 06 107 409 22.